Poster ontwikkeling

Waarom een poster?

Tijdens de eerste twee avonden van het Gamechange Café merkten we dat tijdens het opbouwen de bezoekers van de bibliotheek zich afvroegen wat er die avond ging plaats vinden. Ook realiseerde ik mij dat we niet iedereen kunnen bereiken met Facebook en mond tot mond reclame. Een flyer is in dit geval niet praktisch genoeg en overbodig. Daarom heb ik gekozen om een poster te ontwerpen en die bij de bibliotheek en in de binnenstad van Hengelo te verspreiden.

Onderzoek

Voordat ik de poster heb ontworpen heb ik eerst een lijst met informatie opgesteld die terug moet zijn te vinden op de poster. Daarnaast moet de poster een professionele uitstraling hebben en uitnodigend zijn.

Poster inhoud

  • Logo
  • Datum
  • Tijd
  • Locatie
  • Facebook
  • Inhoud talkshow
  • Impressie beelden.

Uitvoering

Onderstaande poster heb ik 50x laten drukken op A1 formaat. De poster kwam één dag voor de derde editie van het Café binnen en we hebben ze dus meteen kunnen testen. Uit de enquêtes bleek dat de poster niet voldeed aan onze doelen, daarom hebben zijn we verder terughoudend geweest met de verspreiding van de poster.

Poster-gamechange-cafe-png24-50%

 

Feedback

De feedback op de poster was erg wisselend. Jammer genoeg moet ik wel constateren dat het merendeels negatief was. Onder andere verschillende mensen vanuit Saxion hebben dit aangehaald. Daarnaast is het gemiddelde cijfer uit de enquête een 6. De meeste feedback was er op de drukte van de poster. Vooral de hoeveelheid foto’s ligt te hoog. Het onderwerp en de datum moet duidelijk zijn in één oogopslag.

Download uitkomsten enquête #3 (.png)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *