Facebook statistieken en conclusies

Screen Shot 2016-04-04 at 21.02.35

Vanuit de Facebook pagina van TriMotion heb ik een evenement aangemaakt voor elk Gamechange Café dat we hebben georganiseerd. Het streven was om het evenement een maand van te voren online te hebben. Echter is dit niet altijd gelukt omdat het onderwerp of de hoofdgast nog niet bekend was.

De evenementen heb ik gebruikt om updates te plaatsen over de Café’s, maar ook om een YouTube link te plaatsen naar de reportage en terugkijk video’s.

GCC_statistieken_Facebook-01

De bezoekersaantallen op Facebook komen vaak niet overeen met de daadwerkelijke bezoekers aantallen. Wél kun je uit de cijfers ongeveer afleiden hoe groot de belangstelling ongeveer is bij de evenementen. Zo kun je zien dat de betrokken mensen bij editie drie lager ligt dan bij de andere drie edities. Dit was ook merkbaar tijdens de talkshow aangezien het bezoekersaantal hier ook het laagste lag.

Naast dat de cijfers inzicht geven in de opkomst is het een goede manier om het evenement op de hoogte te brengen bij potentiële bezoekers. Evenementen worden namelijk veel weergegeven in de tijdlijn van Facebook. Je kunt ook uit de cijfers opmaken dat de evenementen een bereik hebben gehad van 3.3.00 tot 6.300 bezoekers.

Screen Shot 2016-04-04 at 21.15.44

Ik heb één keer betaald het evenement gepromoot op Facebook, echter kwamen er naast het grotere bereik niet meer mensen op aanwezig te staan. Na deze poging heb ik niet weer geprobeerd de talkshow betaald te delen.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *