YouTube statistieken en conclusies

Om inzicht te krijgen in de statistieken van de YouTube video’s heb ik de meest relevante cijfers samengevat in twee infographic’s. De eerste infographic bevat het aantal weergaven, de weergave tijd en de gemiddelde weergave duur. Dit kun je terugvinden voor de acht video’s die ik online heb gepubliceerd voor het Gamechange Café. In de tweede infographic staat een overzicht van de totalen en gemiddelden van de eerder genoemde cijfers.

GCC_statistieken-02
Uit deze cijfers kan ik concluderen dat de video’s minder vaak en lang worden bekeken namate de video’s recenter ge-upload zijn. De marketing zou dus beter kunnen, maar de inhoud van de video’s kan ook minder interessant zijn geworden namate de thema’s veranderen. De vermindering kan ook te maken hebben met het feit dat de eerder ge-uploade video’s al (maanden) langer online staan.

Bij de terugkijk video’s van ongeveer 60 minuten worden duidelijk een stuk kleiner deel van de video bekeken. Bij de reportages kijkt men gemiddeld 39% van de video. Bij de terugkijk video’s (van 60 minuten) ligt dit percentage op 11,4%. Dit is bijna een factor vier lagere kijkers-loyaliteit. Ook kan ik concluderen dat de terugkijk video van de derde editie duidelijk minder goed heeft gepresteerd dan de rest. Dit komt overeen met de lage opkomst tijdens de talkshow.

De reportage over Kaj Morel van editie 4 is niet op Facebook geplaatst. Dit kan je meteen terug zien in de cijfers. Het plaatsen op Facebook is dus van groot belang om meer mensen te bereiken.

GCC_statistieken-03

Uit de statistieken met de totaal cijfers kan ik opmaken dat de video’s toch door relatief best veel mensen word bekeken. In totaal hebben we namelijk 152 bezoekers gehad tijdens de eerste vier editie’s. Wanneer je dit gegeven dan vergelijkt met bovenstaande cijfers zijn de cijfers dus positief. Vooral het feit dat de video’s in totaal 924 weergaven hebben behaald en de kijkers daarbij 2.184 minuten aan video hebben bekeken bevestigd dat de video’s een toegevoegde waarde hebben voor de talkshow.

De helft van het internet verkeer bij de terugkijk video’s komt via een desktop computer. Het andere verkeer bekijkt de video’s op mobile devices. De interactieve hoofdstuk-aanduidingen onderin de video werken echter alleen op desktop computers. Dit percentage vind ik zelf nog hoog genoeg genoeg om hoofdstuk aanduidingen wel te blijven gebruiken. Daar komt bij dat het voor de mobile gebruikers natuurlijk wel functioneert als (statische) inhoudsopgave.

Screen Shot 2016-04-04 at 20.23.12

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *