Bronvermelding

Mijn onderzoek naar de multimediale middelen in de context van het Gamechange Café is erg praktijk gericht. Daardoor heb ik een geringe hoeveelheid bronvermeldingen die ik in APA-vorm kan omzetten. Het overgrote deel van mijn kennis heb ik opgedaan uit praktijkervaring en gesprekken met andere teamleden en experts. Dit waren vooral professionals of ervaringsdeskundigen op bepaalde gebieden. Alle websites die ik heb benaderd zijn benaderd in de periode tussen 16 november 2015 tot 19 april 2016. Ook heb ik mijn informatie uit enquêtes gehaald die ik tijdens het Gamechange Café heb afgenomen. Daarnaast heb ik ook Facebook en YouTube analytics gebruikt.

Experts

  • Cesar Plaza (Coördinator ICT bibliotheek hengelo)
  • servicedesk Bax-shop (Grote web-winkel op audio gebied)
  • Gerard Niehoff (Audio specialist & Eigenaar van Niehoff High Tech Sound en Light)
  • Daan Scholten (Audio specialist)
  • Huigens Totaal Muziek Hengelo (Muziek winkel)

Collega’s

Samen met mijn collega’s, waaronder mijn opdrachtgever, heb ik intensief gebrainstormd.

  1. Hans Oude Avenhuis
  2. Nick Schoemaker
  3. Nienke Goosen
  4. Maarten Mensink
  5. Jeroen van der Zande
  6. Thijs Oude Avenhuis
  7. Amy Smulders
  8. Dennis Voorhuis
  9. Kim Niehoff

Website bezoeken

Daarnaast heb ik op de websites van de verschillende live stream platforms informatie opgedaan over de mogelijkheden.

  1. Periscope (Periscope.tv)
  2. YouTube (Youtube.com)
  3. Livestream (livestream.com)
  4. Twitch (Twitch.tv)
  5. Facebook (Facebook.com)
  6. ustream (Ustream.tv)
  7. bambusher (bambusher.com)

Ook heb ik hiervoor audio-technische productspecificaties vergeleken op verschillende websites.

  1. Bax-Shop (bax-shop.nl)
  2. Niehoff hightech sound and light (niehoff.nl)
  3. Gear for Music (gear4music.com)
  4. KV Connection (kvconnection.com)
  5. Apple Blog (apple.com/blog)
  6. MacWorld Blog (blog.macworld.com)
  7. Alle Kabels (allekabels.nl)
  8. Switcher Studio (switcherstudio.com)
  9. Camera Nu (cameranu.nl)
  10. Video Camera Shop (videocamerashop.nl)

Ook heb ik bekeken welke multimediale middelen worden gebruikt bij andere live talkshows.

  1. De Wereld Draait Door (dewerelddraaitdoor.vara.nl)
  2. Stadsleven Amsterdam (stadslevenamsterdam.nl)
  3. Pauw (pauw.vara.nl)

Algemene informatie

  1. meetcontent.com/blog
  2. support.google.com/youtube
  3. nederlandsmedianieuws.nl
  4. everlearn.nl
  5. uplearning.nl
  6. extendure.com

Theoretisch kader

Thelogocompany.net. N.p., 2016. Web. 15 Apr. 2016 (https://thelogocompany.net/wp-content/uploads/2013/01/Color_Emotion_Guide22.png).

“65 Expert Logo Design Tips”. Creative Bloq. N.p., 2014. Web. 17 Jan. 2016 (http://www.creativebloq.com/graphic-design/pro-guide-logo-design-21221).

“Aftermovie Laten Maken”. Yourproductions. Web. 10 Jan. 2016 (http://www.yourproductions.nl/aftermovie-laten-maken/waarom aftermovies? ).

Bush, Martha. “Pareto’S Law Or The Long Tail Theory: Getting Marketing Measurement Right”. Blog.sigmamarketing.com. N.p., 2016. Web. 17 Jan. 2016 (http://farm5.static.flickr.com/4112/5083998816_8b0ba37267.jpg).

Anderson, Chris. “About Me”. Longtail.com. N.p., 2016. Web. 14 Dec. 2015 (http://www.longtail.com/about.html).

“Benefits Of Webcasting And Streaming Events | Webcast Inc.”. Webcastinc.com. N.p., 2016. Web. 10 Jan. 2016 (http://www.webcastinc.com/what-is-webcasting/benefits-of-streaming-events).

Bronner, Fred. “Multimediasynergie In Reclamecampagnes”. SWOCC. N.p., 2006. Web. 6 Dec. 2015 (http://www.swocc.nl/kennisbank-item/multimediasyner_1/).

Hemminga, Martijn. “Multimediale Campagnes: 1 + 1 = 3 – Communicatiecoach.Com”. Communicatiecoach.com. N.p., 2006. Web. 9 Jan. 2016 (http://www.communicatiecoach.com/media/multimediale-campagnes-1-1-3/).

“Social Media: Succesfactoren, Valkuilen, Tips En Trends”. ManagementSite. N.p., 2016. Web. 14 Jan. 2016 (https://www.managementsite.nl/kennisbank/social-media).

van der Kamp, Alexander. “Kleurgebruik In Logo Design, Hoe Wilt U Overkomen?”. Website delivery. N.p., 2013. Web. 12 Jan. 2016 (https://www.websitedelivery.nl/kleurgebruik-in-logo-design/).

Turpijn, drs. Loes, Drs. Samantha Kneefel, and drs. Neil van der Veer. “Nationale Social Media Onderzoek 2015”. Newcom Research & Consultancy B.V.. N.p., 2016. Web. 2 Jan. 2016 (http://c-works.be/cw1/sites/default/files/Newcom%20-%20Nationale%20Social%20Media%20Onderzoek%202015_2.pdf).

van der Kamp, Alexander. “Kleurgebruik In Logo Design, Hoe Wilt U Overkomen?”. Website delivery. N.p., 2013. Web. 12 Jan. 2016 (http://www.marketingfacts.nl/berichten/hoe-verleid-je-consumenten-met-kleuren).

“Welke Social Media Kanalen Kies Je? – Afix Internetbureau”. Afix internetbureau. N.p., 2013. Web. 15 Apr. 2016 (https://www.afix.nl/2013/05/welke-social-media-kanalen-kies-je/).